fredag 13 juli 2012

Post SÅS

Nu har vi haft SÅS - alltså Stockholmsdamernas Årliga Simmesjöresa - och det var precis lika trevligt som vanligt. Det är gott med riktiga vänner, ni vet - sådana som det känns som om man träffade nyligen, även om det är länge sedan. Man liksom bara fortsätter samtalet där man slutade sist. Jag är väl lottad att ha några sådana vänner - ni vet vilka ni är. :-)

Årets upplaga bestod av shoppingfrossa i Gällstad, ett stående inslag, samt god mat och umgänge på verandan i Simmesjö, lika stående inslag det. Härligt var det och längtar till nästa gång vi ses gör jag. Det blir när en av damerna ska ha sitt födelsedagskalas i september, då jag och J ska åka dit - såklart!

I övrigt har vecka rullat på. Inget riktigt spännande har hänt och skönt är väl det. Jag tycker att världen verkar ha blivit så otäck ibland. På nyhetssajterna är det alltid någon FLASH: eller EXTRA: där man får se bilder och läsa om allt hemskt - brandmän som kör ihjäl sig, miljardärer som knarkar, människor som skjuts på bakgårdar. Det är fullt möjligt att det hända otäcka saker även förr, men nu är det som om man alltid får reda på allt direkt, vare sig man vill eller inte.

Nej, tacka vet jag en stilla hemmakväll i Månstad med make och katter.

Dagens bilder får bli några sommarsvampar från en närstående skog och några småttingar som finns alldeles utanför mitt fönster. Visst har jag det vackert här i Månstad?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar